donderdag 3 oktober 2013

De dag van de ouderen

Op 1 oktober was het de dag van de ouderen. De ANBO afdelingen van de Kop van NH hadden de handen inéén geslagen en een themadag georganiseerd in het gemeentehuis te Anna Paulowna.
Ook ik mocht hier met een stand staan en NabestaandenWerk promoten.
Om 11:30 uur kwam ik aan met al mijn promotiemateriaal en kreeg een mooie plek toegewezen. Vanaf 13:00 uur stroomde het gemeentehuis vol met ouderen die langs alle stands liepen, informatie vroegen en de fitheidstest ondergingen. Veel ouderen kwamen ook bij mij en vroegen wat NabestaandenWerk inhield. Ik geef ten eerste duidelijk aan dat ik geen uitvaartverzorger ben, maar dat ik de gehele administratieve afwikkeling rondom een overlijden coördineer. Hoe ik dat doe, hangt af van mijn opdrachtgever. Ik kan de nabestaande alleen informatie verstrekken, ik kan hem ondersteunen, maar ik kan hem het werk ook uit handen nemen. Hier wordt een offerte voor getekend. Partners help ik bij de betalingen, internetbankieren en ik geef inzicht in de nieuwe inkomsten en uitgaven. Verrassingen moeten er niet meer komen. Duidelijkheid, efficiency en met maatschappelijke zorg, zo werk ik...

U begrijpt, ik hield de rij behoorlijk op, want als men eenmaal bij mijn stand stond en ik mijn uitleg gaf, bleven veel ouderen staan. Er kwamen veel vragen en de positieve reacties stoomden binnen. Die dag zijn er veel flyers, kaartjes en informatiemateriaal meegegaan. Voor hunzelf, maar ook gelijk voor familie, vrienden en buren.
De ANBO tevreden, de bezoekers tevreden en ik erg moe, maar zeer tevreden!