maandag 7 april 2014

Open dag crematorium Schagerkogge

De open dag van het crematorium Schagerkogge in Haringhuizen is druk bezocht stond er in de krant. Ruim 400 mensen hebben de open dag op deze locatie bezocht.
Ik was hier zelf ook aanwezig. Groepen mensen werden rondgeleid door het crematorium en in de familiekamer presenteerde ik per groep "NabestaandenWerk".
Tijdens de presentatie van ongeveer 20 minuten, nam ik de mensen mee in het ontstaan van NabestaandenWerk, NabestaandenDossier en de bijbehorende diensten.
Tijdens deze dag werd ik weer geconfronteerd met het feit dat de mensen er zo open voor staan om al hun wensen voortijdig kenbaar te maken in een dossier, archief, codicil of hoe iemand het maar mag noemen.

Hierbij geef ik ook weer aan, laat uw nabestaanden weten dat u uw wensen hebt genoteerd. Laat ze weten waar dit ligt of geef ze een kopie van het NabestaandenDossier.
Tijdens één van de presentaties gaf een meneer aan dat ze na de uitvaart van hun moeder, haar uitvaartwensen vonden in een blikje. Haar kinderen wisten niet dat dit bestond, haar wensen zijn niet uitgekomen.....

Ondanks het onderwerp, was het een zeer mooie en inspirerende dag!