maandag 26 mei 2014

Is een heel goedkope uitvaart wenselijk?

Er ontstaan steeds meer uitvaartverzorgers die een uitvaart aanbieden van rond de € 1200,-
Hierbij moet u voor de begrafenis- of crematiedienst al afscheid nemen van de overledene en is er koffietafel of uitvaartdienst achteraf.
Crematies worden 's morgens heel vroeg uitgevoerd en nabestaanden krijgen de as niet terug.

Dit soort uitvaartdiensten worden geregeld door nabestaanden die geen of weinig binding hebben met de overledene.

Ook de gemeente voelt dit goed in zijn portemonnee. Wanneer nabestaanden geen geld hebben en er is een uitvaartverzekering geregeld, zal de gemeente opdraaien voor de kosten van een uitvaart. Ook dit is een hele sobere uitvaart.

Crisis of niet, ik hoop dat mijn nabestaanden mij meer meer gunnen... u ook? U kunt van te voren uw wensen vastleggen in het NabestaandenDossier die ik voor u aanmaak. In een eerder bericht gaf ik aan om via een aparte rekening wat geld bij elkaar te sparen zodat bovenstaande situatie u niet hoeft te overkomen.